Jag ska inte bli städare eller rojalist när jag blir stor.

Nu ligger jag i min säng och dricker väldigt starkt kaffe och känner mig väldigt trött.
Jag känner mig trött som en sengångare för att jag just kom hem från min himla prao där jag städade hela deras himla arbetsrum i ca en timma och fyrtiotvå minuter (för att vara exakt), och nu vill jag helst bara sova. men först ska jag berätta om min trevliga dag hittils.

Min praotant sa till mig att jag skulle städa hela arbestrummet, alla lådor, skåp, stolar, undersidan av bordet (!!), och diskbänken. med mera. Men sen sa hon att det var ok om jag ville sätta på radion när jag städade, för det skulle endå bara vara jag där inne. Det var väl trevligt, tänkte jag då.
Sen sa hon att hon skulle komma tillbaka när hon hade läst tidningen för pensionärerna, om ungefär en halvtimma. Det tyckte jag lät rimligt. Jag tyckte faktiskt att det lät ganska trevligt att städa och lyssna på musik ett tag, helt själv.

Men sen när jag hade städat i undefär femtio minuter kom det in en tjej som jobbade där. Hon gick raka vägen fram till stereon, tittade surt på mig, och stängde av den. Hoppsan tänkte jag. Pinsamt. Jag hade rätt hög volym, och det var ju trots allt hennes arbetsrum.
Sen gick hon fram till ugnen och frågade "ska den här plattan vara på?". "Nej", svarade jag. "Hoppsan". Jag hade råkat sätta på den av misstag. Inte bra, pinsamt.
Sen satte hon sig i soffan brevid och iakttog mig när jag städade. Resten av tiden, femtio minuter! samtidigt som hon läste Svensk Damtidning, en tidning om kungafamiljen! Hur irriterande får man vara?!

Så de resterande femtio minuterna städade jag halvt ihjäl mig, med en sur tant stirrandes på mig. Och alla hennes andra kollegor hade också kommit vid det laget, och dom verkade också tycka att det var roligt att titta på praoeleven som städade. Kul var det. Inte.

Och ungefär mitt i all denna näst intill outhärdliga tid av intensiv städning, kom min praotant och sa "Oj, jag blev visst lite sen. Nu ska jag ha kafferast, men du kan ju ta lunch när du är klar med allt!"

Kul tänkte jag då. Inte. Nu ska jag tillbaka dit om en liten stund, jag längtar. Inte. Om jag får städa mer så sabbar jag Viktoria och Daniels bröllop och dräper hela kungahuset.

Kommentarer
Postat av: emmycool

det där lät som en skojig upplevelse, du!



tusan att sebbe läser din blogg. han har försökt dissa mig hela dagen, men det har han inte lyckats så bra med. haha.

våran klubb kommer bli större än kristendomen själv tror jag minsann.



tack så myckeeeet! var brukar vi ha skolavslutning höhö?

2010-04-27 @ 17:14:13
URL: http://www.boombox.devote.se
Postat av: Lotta

HAHAHAHAHAHA jag ska också läsa söndersugiga äckelpatriotiska monarkitidningar och tvinga folk ner i förnedrigen genom att stirra på dem då de städar..

2010-04-27 @ 17:19:39
URL: http://baik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0