söndagar. lediga dagar som slösas bort.

jag vill göra någonting.
Jag står inte ut med all tristess, jag orkar inte.
Jag vill att något ska hända. Något annorlunda, någonting oväntat, något som inte är lika grått som dagarna i cecilias gråa liv.
Positivt eller inte, det spelar nästan ingen roll. Helst skulle jag väl vilja att det var positivt, såklart, men något dåligt skulle inte heller vara helt fel. När något konkret dåligt händer så kan man ta sig upp.

Allting är som den äcklliga sörjan dom äter i matrix. Grått, kallt, slemmigt och allmänt oönskvärt. Och eftersom det inte är enbart är mitt fel utan också skolpliktens, den tekniska revolutionens, samhällets och hela livets fel så finns det väldigt lite jag kan göra.
Önska mig bort.


jag önskar att jag var en kär dinosaurie. Grön och fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0