Antsy Pants - Vampire.

Idag var de klassens dag. Jiiiihaaaaa vilket roligt påhitt. (det kan vara svårt att inse ironi på internet, minsann, men ni kanske förstår av sammanhanget att mitt tonfall syftade på just det.)
Jag cyklade hem till Nora vid typ nio, och hittade henne sovandes i sin säng. Jag väckte henne. Sen hängde vi där ett tag, sen plockade vi upp guttan hos honom och sen bar det av till nydala.
Varför nydala? kan man fråga sig. Bra fråga faktiskt.
Vägen dit tog hursomhelst hur lång tid som helst, och jag som inte har skills nog att cykla fort och smsa samtidigt tog extremt lång tid på mig.
Sen när vi väl kom dit så satt jag och höll på att frysa ihjäl mig, och så sitter klassen i en ring med kuratorn och diskuterar frågor som: "vad är meningen med livet?". Då kände jag att den som bryr sig det minsta om att svara seriöst på en sån fråga med hela klassen runt sig + en galen kuratorkärring, det ska avlägsnas från mitt universum omedelbart. Det är min definition av patetik.
Japp, ni förstår kanske hur roligt allt det var. Alltså väldigt. (ironi igen, svårupptäckt men viktigt att förstå i sammanhanget!)
Men sen till dagens klimax: jag och sally badade i nydalasjön. Seriöst roligt och seriöst varmt! Ägde. Minuset var att alla andra som var kvar var snäppet nördigare och vågade inte.

(Dagens andra klimax: min och noras remake på Hej Bengt: "Hej, jag heter Nora, och jag jobbar som en hora. Jag har ingen man, men många barn, och en dag sa min chef till mig: Hej Nora, är du ledig? Så kom till mig klockan sex ikväll..") Och för varje gång man börjar om så tar man av sig ett plagg. Vi hade roligt. Obs! Tänk er att alfred säger chefens replik med sin allra obehagligaste röst, då förstår ni nog känslan. Underbart.

Efter allt detta cyklade jag, horan och sebastian till marikyrkan och värmde oss, sen till stan. Jag dog av kyla. Jag var blöt som en groda.
Nora och sebastian tryckte in ett hel tallrik med sprutgrädde i mitt ansikte. Det var ganska komiskt om jag får säga det själv. Alltså awesome. mmm, fatsooo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0