[min klocka har stannat]

Kände igår att jag uppdaterar så sällan att nu krävs en suspekt formulerad dikt på mestadels spanska och ett konstverk skapat mycket spontant vid namn Uggla i Svart Hål.

Idag har varit en dag. Som de flesta andra. Började med morgon.
Jag låg på sängen och lyssnade på Kent och drack pepsi. Varm. Utan kolsyra.
Sen kom jag försent till skolan. Läste Jonas Gardell-
I begynnelsen vandrade människan på månen.
Läst dom så många gånger att jag tappat räkningen.

Sen flöt dagen på. Eller flöt och flöt. [Allt flyter] Jag misslyckades med mycket jag försökte ta mig för. Så det slutade med att jag låg i vilorummet och typ sov och begrundade mina misslyckanden och tänkte
bättre lycka nästa gång. Nästa dag. Imorgon. I övermorgon, och alla andra exakt likadana dagar. Och dagen efter det.

Jag vaknade mitt i natten, 02.39 (efter att ha drömt om vänsterpolitikens syn på välfärd och skatter), och kunde inte somna om.
Jag kunde inte sluta tänka på spanska verb.
Och när jag ändå oroade mig för det så begrundade jag mitt slöjdarbete, och hur jag ska lyckas med orienteringen. Och allt annat. Jag låg och vände och vred mig en stund, tills jag somnade om ett tag senare. Jag minns inte vad jag drömde sen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0