23 december

Vaknade halv ett, tittade ut genom fönstret och det regnar. men jag var ganska glad ändå, så jag gick ner till köket och gjorde lite knäck. det gick åt helvete, hela köket blev rökigt och knäcken blev kolsvart och smakade döden. allting brände fast i kastrullen. grät nästan. men sen åt jag frukostpizza med bästa greta på gula kiosken, det gör vem som helst glad.
sen gick jag hem i regnet och med förhoppningar om att jag lärt av mina misstag gjorde jag en ny sats knäck, som blev helt perfekt. då känner man lyckan.
jag har slagit in alla mina tre paket.
snart kommer mamma hem, då ska vi baka klart julgodiset vi började med igårkväll. jag sitter och myser med julgranen och julhunden och julmusiken och känner lite julkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0