en onsdag

Nu ska jag berätta en rolig historia ur mitt liv.
idag kände jag att jag förtjänade att sjukanmäla mig och skippa sista lektionen, så jag gick till receptionen och sjukanmälde mig. Det var dock inte första gången denna vecka, så för att lägga till lite extra trovärdighet frågade var man kan få tag på en värktablett.
Hos skolsköterskan, svarade tanten i receptionen. Eller vad är det för värk du har?
Mensvärk, sa jag, bara för att huvudvärk är lite genomskinligt.
Hon tittade på mig med en blick av medlidande, och sa: stackare, men tänk positivt, hellre mensvärk än en oönskad graviditet!
paus
tystnad
...

det hon sa var sant. Men bäst var det för mig som egentligen inte hade något av dessa bekymmer eftersom mensvärken var en vit lögn


jag ljög. Hon sa inte så. Hon sa inget. Men om hon hade sagt det så hade det varit kul. Och sant. Och jag hade haft något att skriva här. förlåt
iallafall, imorse gick jag upp klockan sex, åt min gröt, jobbade på talet i en timma, sen var jag redo för dagen
mitt tal gick mycket bättre än förväntat så jag är nöjd med mig själv, och min svensklärare sa att vi måste unna oss något, vilket för min del blev skippa matten, åka hem, och nu ska jag äta falafel och se på scrubs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0