2. Staden där jag bor


som jag berättade om mig själv så har jag ingen koll på denna stads geografi. det är jobbigt och försvårar många situationer tex om jag ska till ersboda vet jag inte vilket håll bussen går åt från vasaplan, och om jag ska hitta något på teg så är det kört. har bara varit på teg tre gånger i mitt liv och 2/3 ggr var jag onykter så nä
men jag tycker om umeå. jag tycker om att det är mycket unga människor, mycket musik, många bra arrangemang som umefolk, jazzfestivalen, vegovision med flera, jag tycker norrlandsoperan och folkets hus, jag tycker om att det finns förhållandevis många veganer och vegetarier och ett stort och växande veganutbud, jag tycker om att umeå är vänsterpolitiskt, jag tycker om att det ligger i norrland för jag gillar norrland och norrländska, jag tycker om mitt hem och att jag bor supernära älven som jag tycker jättemycket om, jag tycker jättemycket om min favoritstadsdel ålidhem som är mitt barndomshem, och ÅC såklart, och mest tycker jag om BC
det jag inte tycker om är hur mycket pengar som slösas på fruktansvärt onödiga skrytprojekt som kulturhuvudstadsåret, att kommunens "kulturpengar" används till att bygga nya gallerior och flytta ett redan perfekt bibliotek för att istället dra ner på musikskolans budjet och verksamhet. är inte barns musicerande mer främjande för kulturen än gallerior så skjut mig
det andra jag inte tycker om är klimatet. ganska givet
hur mycket jag än tycker om denna stad så kommer jag inte bo kvar längre än nödvändigt pga detta, tacka vet jag att inte vara sucidal nio månader om året


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0